Wonderlijke wereld.

8 juli 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Gister in Page aangekomen. Om daar te komen rijdt je over een enorme woestijnachtige hoogvlakte. Daaronder bevinden zich de canyons. Bij Page hebben ze een dam in Colorado rivier gemaakt, waardoor er zich daarachter een enorm stuwmeer heeft gevormd omdat al die canyons volgelopen zijn; Lake Powel. Alleen zie je dat meer pas op het laatste moment. Dus zie je ineens, midden in die woestijn, bootopslagplaatsen en watersportwinkels, ha, ha! Om vervolgens ineens een enorm helblauw meer tussen de kale rotsen te zien liggen!!

Bijzonder land is het. We rijden kilometers in wijds landschap om vervolgens een bocht om, of een heuvel over, te gaan en dan verandert het uitzicht compleet.

In Page zijn we met een missie. Toen de basisreis naar Amerika rond was, mochten we alledrie iets uitzoeken wat we graag wilden zien. Lea wil graag naar Seaworld, Hendrik graag naar Alcatraz en ik wilde heel graag de Antelope Canyons zien.

Met allerlei waarschuwingen op zak (te druk, slecht op foto vast te leggen, je wordt er doorheen gejaagd...) gaan we het toch doen. Gelukkig gereserveerd van te voren. De rit ernaar toe is al een feestje! We hebben een jonge gids en gaan samen met een Japans gezin in een open jeep. Hij scheurt lekker door het rulle woestijnzand en we schudden helemaal heen en weer. Dikke pret! Bij de bestemming aangekomen worden we een kloof ingeleid en daarbinnen.....: Sprookjesachtig mooi!!! De kloof is uitgesleten door water en wind en het zonlicht valt daar vanboven in, om in allerlei tinten geel, oranje, roze en paars uiteen te vallen. Adembenemend mooi!!

Onze gids leidt ons er rustig doorheen, wijst ons op 'vergezochte' dieren en mensenhoofden in de structuren, neemt mooie foto's voor ons en speelt een stukje op een fluit. Nu ben ik een watje, maar dan krijg ik tranen in mijn ogen. Ha, ha, 'all in the moment'. Onder de indruk gaan we terug, door dat dorre, onherbergzame land.

Op onze route naar Monument Valley komen ook nog langs 'Horseschoe bend', ook zo'n typisch gevalletje van helemaal niks, naar iets prachtigs. Na een 10 minuten lopen door de hitte, met uitzicht op niks, kijk je ineens een kilometer naar beneden in een kloof. Onderin loopt de Colorado Rivier, die hier om een of andere reden een bocht maakt in de perfecte vorm van een hoefijzer; wonderlijk!

Ook bijzonder; geen hekje of niks! Je staat letterlijk op de afgrond, één stap en dan..... heel lang niks.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anne-Peet:
    14 juli 2017
    Wat een prachtige foto's stuk voor stuk genieten. Op de foto is het al heel indrukwekkend laat staan als je het in het echt ziet.
    Ik was al nieuwsgierig hoe de camper er uit zou zien, omdat je eerder schreef dat je met de truck wegreed. Eerst gevraagd aan Arjan en daarna gegoogled en wel zoiets gevonden, maar nu gezien op de foto.
    Dit smaakt zeker naar meer een mooie veilige reis verder met nog veel mooie foto's ☺ de Tolletjes