Sequoia en Yosemite national park

30 juli 2017 - Numansdorp, Nederland

we zijn weer onderweg met Minnie Winnie, tank gevuld en richting Kingman. Onderweg niet heel veel bijzonders te zien, veel rechte snelwegen en woestijnachtig landschap. In Kingman hebben we een hotel gereserveerd, beetje luxe als je zelf met een camper onderweg bent. Maar om weer een keer echt lekker onder de douche te staan, en in een lekker bed te liggen is wel heeel fijn!!!!!! Ook in Kingman is het lekker warm, zeker 35 graden tegen de avond. Dus eerst een duik in het zwembad HEERLIJK. Na het zwembad op zoek gegaan naar restaurant, Dat was niet zo'n succes. De bank waar we opzaten plakte de tafel plakte en het eten was gelukkig wel warm, daar was hetgrotendeels wel mee gezegd. Daarin tegen was het ontbijt in het hotel de volgende ochtend een klein feestje je kon je eigen wafels maken en er was vers fruit en alles wat je nodig hebt voor een stevig Amerikaans ontbijt.

Camper getankt en op weg naar camping dicht bij Sequia national park. Onderweg heuvelachtig landschap waar geen groen grassprietje te vinden is. In het voorjaar als alles nog groen is zal dit landschap er heel anders uit moeten zien. We gaan van de vlaktes ook weer de bergen in met scherpe bochten en grote vervallen qua hoogte. Dus even beide handjes aan het stuur en kopie erbij. Om negen uur in de avond komen we aan op de camping. We hebben mooi plek onder de bomen, de camping ligt pal langs een riviertje. Hier gaan we morgen zeker even pootje baden, eerst lekker pitten. De volgende ochtend, eerst even een duik genomen in de rivier. Daarna richting Sequia national park gereden, omdat we een paar centimeter te lang waren met onze camper mochten we het park niet verder in. Dus geen boom gezien!?! Terug op de camping lekker weer gaan zwemmen Lea heeft ongeveer 100 keer van een rots gesprongen die in de rivier lag.

Omdat we de big trees toch willen zien rijden we de volgende ochtend naar een andere ingang van het park. Dit kost ons zeker twee uur omrijden, we zijn zeker onder de indruk van de enorme bomen maar het is erg druk en warm in het park, dus bomen op de foto en richting Yosemite. Onderweg naar Yosemite zien we in de verte bosbranden. Voor ons gevoel rijden we richting deze brand, eenmaal aangekomen op de camping vragen we na hoe het zit met de brand maar hier wordt laconiek op geantwoord dat het ver weg is. Als we 's avonds onze pizza voor de camper opeten sneeuwt het as.... maar we zien geen rook... De volgende ochtend gaan we om 7 uur met de bus richting het park. In de bus zijn we al onder de indruk van de enorme bergen met schitterende rots partijen. In de bus zien we ook al een enorme waterval. In het park aangekomen gaan we eerst lekker even bakkie koffie drinken, daarna rugzak en water mee en wandelen. We gaan richting een van de hoogste watervallen van de wereld. Talitha en ik moeten aardig op ons tandvlees bijten tijdens het wandelen. . Lea die huppelt lekker voor ons uit.